معنویت و عقلانیت؛ پایه های مهم تمدن نوین اسلامی

0
1135

معنویت و عقلانیت؛ پایه های مهم تمدن نوین اسلامی

دکتر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز (یکشنبه)در کنفرانس “مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی” گفت: تمدن نوین اسلامی درواقع ویژگی اصلی آن عدم تفکیک بین ابعاد مادی و معنوی در تمدن نوین اسلامی است. ما برای اینکه این فرهنگ را به خوبی نشان دهیم نیاز داریم تا ابعاد مادی و معنوی را درکنار هم بارها تاکید کنیم.در دین و آیین اسلام این توجه، از توجه های فردگرایانه نفی شده و به سمت توجه جامعه نگری و اجتماعی متوجه شده است.

ابراهیمی ترکمان در ادامه افزود: براساس آموزه های مقام رهبری و اندیشه های ایشان، معنویت و عقلانیت از پایه های مهم در تمدن نوین اسلامی است.اصل اول ارزشی این تمدن ایمان به اسلام و ارزش‌های توحیدی است و اصل دوم تمدن اسلامی روشی همراه با عقل و کتاب مقدس و سنت است و اصل رفتاری هم مجاهدت و عزتمندی است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد:
شهید سلیمانی شخصی بود که به هردوی این اصول پایبند بود و به آن ها توجه ی فراوانی می‌کرد و این توجه نشان داد در زمانی که دریافت های خشونت آمیز از اسلام وجود داشت،و در زمانی که برخی به اسلام خشن ترین رفتارها برخورد می‌کردند ،او چهره ی مهربان و رحمانی اسلام را به نمایش گذاشت و سعی کرد که با این کار از بد فهمی و سوء تفاهم های که از اسلام و تمدن اسلامی برداشت می‌شد جلوگیری کند.

️وی در آخر تاکید کرد: امروزه ملت منطقه ی خاورمیانه و ملت دنیا مدیون مجاهدت ها و دیدگاه های بسیار دقی شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید


+ هفت = 13