رادیو مقاومت» و تبیین مکتب سردار سلیمانی

0
894

رادیو مقاومت» و تبیین مکتب سردار سلیمانی

 شاید یکی از ارزشمندترین اقداماتی که سازمان صداوسیما در این یک سال پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام داد، افتتاح رادیو مقاومت زیر مجموعه رادیو گفت و گو بود. شبکه رادیویی که بزرگترین هدفش تبیین مکتب سلیمانی و بازنمایی زندگی حقیقی سردار حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با همرزمان، خانواده های شهدای مقاومت و دفاع مقدس، دوستان و نزدیکان حاج قاسم بود.

* رادیو مقاومت و اهدافی که دنبال می کرد

رادیو مقاومت از اول تا سی دی ماه کار خود را به صورت شبانه روزی و 24 ساعته آغاز کرد و برنامه هایی نظیر سلام سردار، مرد میدان، عصر مقاومت، سی شب با سردار، مردی بیرون از قاب، جهانمرد، سرباز آرامش، سرباز روح اله از برنامه های روتین این رادیو بودند که همه روزه از ساعت 7 صبح آغاز به کار می کردند.

 

* برنامه هایی با یک هدف مشترک

در تمامی برنامه هایی که از رادیو مقاومت بروی آنتن رفت،‌ یک موضوع مشترک وجود داشت و آنهم رسیدن به نقطه مشترکی به نام حاج قاسم سلیمانی بود. بررسی تحولات منطقه در گفت و گو با کارشناسان مسائل سیاسی و غرب آسیا و منطقه و همچنین گفت و گو با خانواده شهدای مقاومت و مدافعین حرم و دفاع مقدس بعد از بیان زوایای زندگی شهید مورد نظر به ابعاد زندگی سردار سلیمانی ختم می شد.

* حضور کارشناسان و تحلیل گران رسانه های معاند در رادیو مقاومت

اما در برخی از برنامه های رادیو مقاومت کارشناسان و تحلیل گران مختلفی حضور داشتند که یکی از این برنامه ها عصر مقاومت بود. در این برنامه که از پرمخاطب ترین برنامه های این رادیو به شمار می رفت مهمان های ثابتی در هر شب حضور داشتند و برخی به صورت تلفنی و برخی هم به صورت حضوری در استودیو حضور داشتند. زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و همچنین دکتر علیرضا داوودی تحلیل گر ارشد مسائل رسانه های معاند و کارشناس مسائل راهبردی از جمله این مهمان های ثابت بودند که بخش های پرطرفدار این برنامه را به خود اختصاص داده بودند.

* گفت و گو با برنامه سازهای رادیو مقاومت

اما در این گزارش با برخی گوینده ها و تهیه کننده های برنامه های رادیو مقاومت گفت و گو کردیم. از جمله ستوده تهیه کننده برنامه سرباز آرامش، نصرآبادی گوینده سرباز آرامش، بخشایش تهیه کننده مرد میدان، عباسی گوینده سلام سردار، محمودزاده تهیه کننده سلام سردار که در بخش هایی از این گفت و گو درباره محوریت برنامه هایی که در رادیو مقاومت بروی آنتن رفت صحبت کردند. یکی از سوال های مشترک این افراد درباره محورهای شخصیت سردار سلیمانی برای رادیو مقاومت و خودشان بود که هر کدام به نوعی پاسخ این سوال را دادند. همچنین اینکه چه تمهیداتی اندیشیدید تا در برنامه های رادیو مقاومت حرف های تازه ای بزنید؟

* نصرآبادی: حضور شهدا را در برنامه ها احساس می کردیم

«فاطمه نصرآبادی» گوینده و مجری برنامه «سرباز آرامش» در گفت و گو با خبرنگار فارس، درباره این برنامه که هر روز از شبکه رادیویی مقاومت بروی آنتن می رفت، گفت: مفهوم مقاومت حضور به موقع، صحیح، درست، با انگیزه، دقیق، با هدف و با فکر در صحنه های مختلفی است که حضور ما در آنها لازم است و اگر داریم درباره واژه مقاومت صحبت می کنیم واژه مهمی است. مخصوصا بعد از شهادت سردار سلیمانی این واژه بارها به گوش ما رسید و راه مقاومت برای ما روشن تر شد. اگر بخواهم درباره مفهوم مقاومت صحبت کنم بعد از اینکه با زندگی مخصوصا حاج قاسم آشنا شدم در تعریف واژه مقاومت هم نگاهی تازه بوجود آمده است. به نظرم مقاومت و مقاوم بودن یعنی حضور موثر، پررنگ، با هدف، با انگیزه در همه عرصه هایی که به شما نیاز هست. اگر می خواهیم در نگهداری از کشورمان و آنچه مایه حفظ آبروی کشور هست سهمی داشته باشیم باید انسان هایی باشیم که قدم در مسیر مقاومت می گذارند. یک انسان مقاوم یک انسان مبارز است و مقتضیات زمان خودش را به خوبی می شناسد و خوب هم تصمیم می گیرد و در نهایت نقطه پایانش خودش است و بیشتر از اینکه به خودش فکر کند به مردم و کشورش فکر می کند و چنین انسانی می تواند مقاوم باشد و در مسیر مقاومت گام بردارد.

وی ادامه داد: اگر قرار است از دین، ناموس، وطن، عزت، استقلال و ایمان حمایت شود باید ما انسان های مقاومی باشیم و اگر واژه مقاومت را به درستی درک کنیم به تاکید موکد دین مان می رسیم. اینکه حضور به موقع، درست و با فکر و با اندیشه در موقعیت های مختلف و حساس زندگی مان داشته باشیم و با توجه به مقتضیات زمان و مکان این از ابتدای خلقت بشر تغییر کرده است.

گوینده برنامه «سرباز آرامش» بیان داشت: آنچه که امروز لازمه زندگی همه ما هست ایستادگی در مقابل همه توطئه هایی است که دشمنان و بدخواهان ما در مورد ملت و کشورمان انجام می دهند و باید در چنین شرایطی تصمیم درست بگیریم و راه درست را انتخاب کنیم که مقاومت به همین معنا است.

وی درباره حضور خود به عنوان گوینده در رادیو مقاومت نیز گفت: کار کردن در رادیو مقاومت برای من افتخاری بود این را شعار نمی دهم و از صمیم قلبم می گویم. من هم مثل همه ایرانی های عزیز و مثل همه انسان های مستضعفی که حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش حامیان آنها بودند باید عرض کنم ما عاشق شخصیت سردار سلیمانی و قدردان شخصیت ایشان و همرزمانش هستیم که تا به امروز در راه دفاع از کشور و دفاع از ما جانشان را هدیه کردند و کار کردن در این رادیو که صحبت از مقاومت و انسان های شریف و بزرگی چون شهدای مقاومت هست برای من افتخاری بود.

نصرآبادی افزود: این رادیو فرصت بسیار مغتنمی بود از منظر شنونده های عزیزی که برای ما پیامک ارسال می کردند، تلفن می کردند و همه شان دوست داشتند تا این رادیو و صحبت از شهدای مقاومت و برانگیختن انگیزه مقاومت دروجود همه مردم استمرار داشته باشد. طبعا با عشق و علاقه ای که مردم نشان دادند کار کردن در این رادیو هم برای ما فرصت مغتنمی بود و تمام سعی و تلاشمان را کردیم و ان شاء الله خداوند و مردم از ما قبول کرده باشند.

این گوینده رادیویی در ادامه در پاسخ به اینکه کدام محورهای شخصیت سردار سلیمانی برای رادیو مقاومت مهم بود؟، عنوان داشت: اگر بخواهم درباره محورهایی از شخصیت سردار سلیمانی که پرداختن به آنها برایمان اولویت بود صحبت کنم، باید از مردمی بودن و اینکه از جنس مردم بودند و در کنار مردم و برای مردم همیشه از خودشان گذشتند اشاره کنم و این بُعد برای من خیلی مهم بود.

در این یکسالی که حاج قاسم را نداشتیم فرصتی بود تا بتوانیم با جنبه های مختلف زندگی شان آشنا شویم و همین مردمی بودن ایشان باعث شد من مطالعاتی درباره این بُعد از زندگی شان داشته باشم. ایشان معتقد بودند اگر پشت میز بنشینی و از مردم فاصله داشته باشی نمی توانی برای مردم مدیریت کنی و کاری برایشان انجام دهی و این موضوع را در عمل و در زندگی سردار سلیمانی می بینیم.

 وی ادامه داد: محور بعدی، محور عبادی ایشان و نحوه خداپرستی شان به عنوان بنده خالص خداوند بود که در جبهه مقاومت و دفاع از کشور می جنگیدند و حضور پررنگ و مثمر ثمری داشتند. ارزش وجودی حاج قاس او را ملزم می کند که هر جا ندای حق طلبی و کمک مظلوم را شنید جواب دهد و این ندا را بی پاسخ نگذارد و این ویژگی مهمی بود که ایشان داشت.

نصرآبادی همچنین درباره اینکه کدام وجه سردار بیشتر برای خود شما ارزشمند بوده است؟ افزود: این که چطور یک انسان در عین حال که فرمانده بسیار دقیق با اراده و مصمم در جبهه مقاومت و عملیات های سخت هست، می تواند همزمان انسانی باشد که آنقدذر سراسر از عشق و محبت است که هر کسی که او را حتی یک بار می بیند اعجاز مهر و محبت او کاری با او می کند که آن لحظه ها را فراموش نمی کند و این ارادت لحظه به لحظه بیشتر می شود. ما ایشان را چند سالی بیشتر نیست که می شناسیم اما خیلی ها بودند نزدیک به 40 سال با ایشان همراه بودند و همان افراد هم که با ما صحبت می کردند و نقل خاطره می کردند از اولین دیدارهایشان و از تاثیر محبت وجودی و جذبه شخصیتی ایشان و آرامش و عشقی که در وجودشان بود صحبت می کردند. اگر فرزندان شهید بودند از محبتی که مثل پدر به آنها کرده بودند صحبت می کردند و اگر خانواده محترم شهدا بودند از لطف و حمایتی که سردار از آنها می کرد صحبت می کردند. اگر مردم عادی و نیروهای ایشان بودند همه از نگاه حمایتی و پدرانه و نگاه یک فرمانده پر از عشق به هموطنش صحبت می کردند و این وجه سردار خیلی برایم پررنگ بود و همچنین عشقی که ایشان به خانواده شان و خانواده بزرگترشان مثل کشورشان داشتند.

وی درباره اینکه شما چه تمهیداتی اندیشیدید تا در برنامه های رادیو مقاومت حرف های تازه ای بزنید؟ گفت: اول از همه از همکارانم تشکر می کنم که سعی کردند همه نکته هایی که در این زمینه باید گفته شود را بیان کنند و هیچ چیزی پنهان نماند. ما در رادیو مقاومت اتاق فکری داشتیم که بسیار فعال بود و همکارانی که تلاش می کردند با تلاش و نوع نگاهشان به این موضوع برنامه هایی تقدیم شنونده های عزیز کنند تا حرف نویی در آنها وجود داشته باشد.

این گوینده رادیو ادامه داد: من این را با تمام اعتقادم می گویم، صحبت از شهید و شهادت صحبت هایی است که پر از عشق و جذبه است و بارها هم گفتم هرجا صحبت از شهید و شهادت می شود آنقدر شهادت درجه رفیعی است و آنقدر شهید حی و حاضر است که در تمام این برنامه ها ما و همکارانمان حضور ویژه شهید و نگاه ویژه شهید را به برنامه دیدیم و بارها تجربه اش کردیم و اتفاقاتی بودند که جز یک معجزه هیچ چیزی نمی توانسته باشد و آنهم فقط وجود خود شهید بوده است. اعجاز حمایت روح مطهر شهدا و حضورشان در برنامه هایی که درباره شان صحبت می شود مشهود بود و عظمت وجودی شان ما را کمک می کرد.

می خواهم به فرموده مقام معظم رهبری اشاره کنم که شهدا بعد از شهادت شان زبان باز می کنند و صحبت می کنند و اینها همان اعجازی است که خدمتتان عرض می کنم. وقتی درباره شهید صحبت می کنید همه حرف ها نو و جدید است. حرف هایی است از جنس عشق، ایثار و از خود گذشتگی و مقاومت که اگر عشق و ایمان خاص و اعتقاد محکم  نباشد هرگز این حرف ها شنیدنی و شنیده نمی شود. به احترام خانواده شهید همیشه تمام قد ایستادیم و خدمت به شهید خدمت به همه کیان و آزادگی و سربلندی کشورمان است.

وی در پایان نیز گفت: ما فقط یک وسیله بودیم و خداراشکر می کنم که بعد از هر برنامه ای که تقدیم شنونده های عزیزمان کردیم، حرف های نویی زدیم و جنبه های نویی از زندگی شهدای عزیز را بازگو کردیم و این جنبه ها برای خودمان هم روشن شد. خداراشاکرم از اینکه با شهدا در این برنامه آشنا شدیم که آنها به ما یاد دهند اگر تا به امروز عزت و آبرویی بوده است همه از حضور هوشمندانه و مقاومت در لحظه و صحیح و درست با نگاه اندیشمندانه این شهدا بوده است. امیدوارم تلاش های من و همکارانم در سرباز آرامش مورد قبول خداوند و شهدا باشد و امیدوارم نگاه شهدا ما را شفاعت کند.

* بخشایش: نشان دادن مکتب سلیمانی مهمترین هدف در «مرد میدان» بود

«محمد بخشایش» تهیه کننده برنامه «مرد میدان» در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: شهادت سردار سلیمانی در فرهنگ رسانه ای ما خیلی غیر منتظره بود و کسی توقع این را نداشت که بخواهیم یک روزی درباره فقدان و شهادت سردار سلیمانی برنامه سازی کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین نکته ای که درباره ایشان مدنظر بود این بود که سبک زندگی و مکتب سلیمانی که بیشتر درباره اش صحبت می کنیم را در بین برنامه و در لا به لای صحبت دوستان سردار جست و جو کنیم.

بخشایش افزود: خیلی از مردم ما دلشان می خواست از لحاظ سبک زندگی هم سردار سلیمانی باشند و هم اینکه مسئولانی با مشخصات سردار سلیمانی داشته باشند. شاید نشود در همه مسئولان همه ویژگی های سردار را جمع آوری کرد اما مردم دوست داشتند که از خصوصیات سردار در میان مسئولان و مردم یافت شود. برای همین سعی کردیم زوایای پنهان این زندگی را از طریق دوستان نزدیک شان جویا شویم. در همین زمینه هم گفت و گوهای مفیدی انجام دادیم تا بیشتر از همه با سبک زندگی سردار سلیمانی آشنا شویم.

وی درباره اینکه کدام وجه زندگی سردار سلیمانی برای خودتان بیشتر جالب توجه بود؟ گفت: من اقتدار ایشان را بیشتر از همه چیز دوست داشتم. مردی که می خندید گریه می کرد شوخی می کرد اشک می ریخت و تمام خصوصیات یک انسان زمینی را داشت اما در کنار همه اینها یک نگاه مقتدر داشت یعنی با نگاه کردن به چشمان ایشان می شد متوجه شد اقتداری دارند که شاید کمتر کسی در میان مسئولان داشته باشد و به نظرم دشمن از همین اقتدار می ترسید یعنی این نگاه مقتدرانه و جذاب هوش و حواس دوستان و دشمنانش را جذب می کرد.

بخشایش درباره تمهیداتی که در این برنامه به کار بردند نیز گفت: یکی از تمهیداتی که ما در این برنامه به کار بستیم پخش مدیاهای متفاوت با محوریت سردار سلیمانی بود. از جمله موسیقی ها، مداحی آنونس، تیزر و … و اشعاری که تولید می شد. آنهایی که در روزهای ابتدایی شهادتشان ساخته شده بود را کنار گذاشتیم و آنهایی را کار کردیم که با نگاه هنری بیشتری پرداخته شده بود. هرچند تعدادشان کم بود اما تکرارشان هم جذاب و شنیدنی بود. در کنار آن حضور کوتاه و مختصر اطرافیانی بود که شاید با سردار دوستی نداشتند اما حتی در دیداری که یکبار با سردار داشتند خاطره هایی را برای ما گفتند.

* غفاری: سعی داشتیم جنبه های کمتر شناخته شده سردار سلیمانی را بگوییم

«سیما غفاری» تهیه کننده برنامه «سرباز آرامش» در این باره به خبرنگار فارس، گفت: مردمی بودن و آلوده نشدن به وجوه منفی قدرت و دوری از سیاسی بازی و همچنین استفاده از ظرفیت تعامل با شنوندگان و روشن کردن جنبه های کمتر شناخته شده سردار سلیمانی با کمک دوستان و همرزمان شهیدش در این برنامه محقق شد.

* عباسی: حاج قاسم عزتش را از خدا گرفته بود

«فاطمه عباسی» گوینده برنامه «سلام سردار» در گفت و گو با خبرنگار فارس، گفت: پرداختن به جنبه شخصیتی حاج قاسم سلیمانی برایم خیلی اولویت داشت و دوست داشتم نه در قالب تعریف و تمجید بلکه در قالب عملی شخصیت ایشان را بشناسم و اینکه چه خدماتی کرده است و در کدام جبهه ها چه کارهایی کرده و کجاها بیشتر حضور داشته است.

وی ادامه داد: وجه خستگی ناپذیر بودن ایشان برای من اولویت داشت که در هر جبهه ای و هر مکانی که احساس وظیفه می کرد با وجود اینکه سن و سالی از وی گذشته بود روحیه جوانانه ای داشتند و این خستگی ناپذیر بودنشان و اعتقاد و اخلاصی که داشتند برایم دوست داشتنی بود و هر روز به این فکر می کردم که چقدر خوب است خدا به آدم اینطور عنایت کند که خستگی و یاس و نا امیدی را از وجود آدم ببرد و تمام وجودش را در راه خدا صرف کند.اینکه خدا آنقدر به شما عزت بدهد که محبوب مردم شوی و اینطور عزت ها فقط از جانب خدا می آید و هیچ  رسانه و مبلغی نمی تواند اینطور آدم را عزیز کند.

وی درباره اینکه چه تمهیداتی اندیشیدید که برنامه های رادیو مقاومت در طول یک ماه شنیدنی باشد و مخاطب حرف های تازه بشنود؟ افزود: این سوال را باید از  تهیه کننده و برنامه سازها پرسید اما من به عنوان گوینده تلاش کردم با سرحال نگهداشتن برنامه و ارتباط با مخاطب این کار را انجام دهم و تلاش می کردم وقتی پیام ها را می خواندم در کنارش با شنونده ها هم صحبت کنم و حتی اگر پیامی دریافت کردم که قابل خوانش نیست بگویم که پیامت به دست من رسید. اگر هم گفت و گویی داشتیم سعی می کردم سرحال تر انجام دهم و تلاشم بیشتر سمت مخاطب، لحن و اجرای خودم بود و سعی کردم کاری که محول شده را به بهترین شکل انجام دهم. ان شاء الله خداوند کمک کند زمان و عمرمان را به گونه ای صرف کنیم که در دنیا و آخرت سربلند باشیم و خسرانی متوجه ما نباشد که از شرایط و امکانات و استعدادهایمان نتوانسته باشیم در راه خدا استفاده کنیم.

*محمود زاده: نشان دادن مکتب سلیمانی در راس کارهایمان بود

«بهزاد محمود زاده» تهیه کننده برنامه «سلام سردار» در گفت و گو با خبرنگار فارس، گفت: در این برنامه تلاش کردیم تا با تماس با دوستان، نزدیکان همرزمان، هم فکران و فرماندهان و کسانی که در راستای حرکت های سردار سلیمانی در کنارش بودند و با او همکاری داشتند صحبت کنیم از احوالات فکری و اهداف و و روحیات قلبی سردار سلیمانی بپرسیم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم با تحلیل گران داخل کشور و خارج از کشور تماس هایی داشته باشیم و همچنین با اندیشمندان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی،‌انقلابی، مقاومت صحبت کنیم و به اندیشه های سردار پی ببریم و در واقع اهداف مکتبی را که به نام ایشان نام گذاری شده است را مشخص کنیم و به اهمیتش نزدیک شویم و ببینیم چرا باید این مکتب باقی بماند و پایدار باشد و رو به رشد حرکت کند. چرا مکتب مقاومت باید در همه کشورهای اسلامی توسعه پیدا کند؟ و با اتحاد بین این کشورها این مکتب خاص بتواند اندیشه ای باشد برای همه آیندگان تا اوج افتخار را در همه کشورها به خصوص کشور ایران به همراه داشته باشد.

وی در ادامه نیز بیان داشت: در کنار تمامی این موضوعاتی که دنبال می کردیم خودم به شخصه این برنامه را خیلی دوست داشتم و به سردار به عنوان یک انسانی نگاه می کردم که بدون هیچ ترسی و تنها وابسته به عاشقانه های قلب خودش در راهی قدم برمی داشت که به آن اعتقاد داشت و محکم و صبور این راه را دنبال می کرد. هیچ لغزشی نداشت و هدفش برایش والا بود و برایش زحمت کشید و تلاش کرد. او سالهای سال وابسته به این مسیر فکری حرکت کرد بدون ذره ای تزلزل و در آخر هم جان خود را در این راه از دست داد.

به نظرم چنین انسانی قابل دوست داشتن، قابل احترام، قابل ارزش و قابل الگوبرداری هست و من به شخصه برای ایشان احترام قائلم و دوستشان دارم و از همین جا به خانواده شان سلام می کنم.

وی در ادامه افزود: در طول این یک ماه برنامه سنگینی داشتیم و من به همراه دوستانم هماهنگی خانم ربانی و گوینده ها خانم عباسی و عبیری و کارشناس های همراه آقای رشیدی و مولایی و جودوی که از خبرنگاران و تهیه کنندگان بخش های اصلی خبرگزاری های فرهنگی و مقاومت در خبرگزاری ایسنا تسنیم و مشرق بودند، تلاش کردیم تا دوستانی را در این برنامه بیاوریم که صحبت هایشان برای مردم راه گشا باشد و در کنار آن از آیتم ها  و ترانه هایی استفاده کردیم و تلاش کردیم پویش نذر ختم قرآن و صلوات را ترویج دهیم و مردم را با برنامه همراه کنیم و از این همراهی مردم هم خیلی استفاده کردیم تا بتوانیم  آمار این صلوات را برای روح بلند شهدای این عرصه بالا ببریم و نشان دهیم همیشه اتحاد و همدلی بین مردم ما  وجود دارد و من واقعا مدیون زحمت های همه همکارانم هستم و با مدیریت آقای کوچک زاده توانستیم این برنامه را به پایان برسانیم و امیدوارم مردم از این برنامه بهره کافی برده باشند و در طی این ماه توانسته باشند صحبت های جدیدی از ابعاد این مکتب، عرصه مقاومت، شهدا و به خصوص سردار سلیمانی شنیده باشند.

*ستوده: نمود بیشتر مهربانی و عطوفت سردار در عین صلابت و شجاعت شان

«آرمان ستوده» یکی از تهیه کننده های برنامه «سرباز آرامش» در گفت و گو با خبرنگار فارس، گفت: ابعاد شخصیتی سردار دل ها بسیار وسیع است و تا جایی که در توانمان بود و امکانش را داشتیم در این برنامه به ابعاد شخصیتی شان پرداختیم. در این زمینه از حضور همرزمان قدیم شان بهره بردیم و در خدمتشان بودیم و سعی کردیم با این برنامه مردم با ویژگی های این شهید بزرگوار بیشتر آشنا شوند. تا جایی که در توانمان بود در این جهت تلاش کردیم و حتما کاستی هایی هم داشتیم و مردم و روح بلند سردار ما را خواهند بخشید.

وی درباره اینکه کدام وجه سردار برای شما در این برنامه نمود داشته است؟ گفت: به نظر من مهربانی و عطوفت این سردار بزرگوار در عین صلابت و شجاعت شان برایمان در برنامه نمود بیشتری پیدا کرد. وقتی این دو را کنار هم می گذارید، مهربانی و عطوفت ایشان در صحنه های مختلف چه در صحنه های نبرد و چه در کمک به دوستان و هموطنان و همرزمان شان نمود بیشتری خواهد داشت و در روایت های مختلفی که از ایشان در برنامه های مختلف رادیو مقاومت نقل شد می شود این بخش را کاملا برجسته و متمایز مشاهده کرد.

ستوده همچنین بیان داشت: رادیو مقاومت در طول 24 ساعت برنامه داشت و از جنبه های مختلف به سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همرزمانشان پرداخت. زمان رادیو مقاومت یک ماهه بود و ما می بایست در همین مدت زمان فشرده برنامه هایی در شان و مقام سردار تهیه می کردیم. مخاطبان جنبه های مختلف را شنیدند و در یک برنامه نمی شد به همه جنبه ها بپردازیم. بنابراین عزیزان در طراحی رادیو مقاومت در طول ۲۴ ساعت برنامه هایی با اهداف مختلف تعیین کردند و آن برنامه ها به تبیین اهداف مورد نظر پرداختند.

وی ادامه داد: در مجموع در طول همین یک ماه فعالیت رادیو مقاومت تعداد بسیار خوبی شنونده داشتیم و برای خودم این حجم از مخاطب خیلی دور از یانتظار بود چون به هر حال مدت زمان کوتاهی بود و برای مدت زمان یکماهه بدست آوردن این حجم از مخاطب خیلی جذاب بود. معتقدم روح شهید بزرگوار سردار سلیمانی و همه شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس و انقلاب حتما کمک کردند تا این اتفاق بسیار خوب محقق شد.

** داودی: «حاج قاسم» نمونه پرورش یافته عزاداری کننده برای مادر سادات است

اما «علیرضا داودی» تحلیلگر ارشد مسائل رسانه های معاند و کارشناس مسائل راهبردی، در آخرین برنامه از «عصر مقاومت» طی سخنانی، در بیان ویژگی های سردار سلیمانی، گفت: حاج قاسم مال التجاره اش صداقت بود و وقتی اینچنین باشد یعنی مردم را دارید و وقتی اخلاص باشد یعنی خدا را دارید و در نهایت دعای مردم در حق شما برای خدا سند است و دیدیم هیچکس برای حاج قاسم طلب مرگ عادی نمی کرد.

داودی با اشاره به عکسی که از سردار سلیمانی در کنار حضرت آقا گرفته شده و در رسانه ها منتشر شد، ادامه داد: بیعت حاج قاسم با حضرت آقا بیعت ایمانی بود و بیعت ایمانی ته ته ته مقاومت است. آنچه حاج قاسم در این عکس به تصویر کشید فرمت بیعت ایمانی است. به نظرم اگر فرماندهان می خواهند بیعت ایمانی شان را نشان دهند حتما دستشان را روی قلبشان بگذارند.

وی کلیت صحبت های خود را در سی شب برنامه «عصر مقاومت» اینطور بیان کرد: ما مقاومت را با سه کلمه می شناسیم و مابقی اش ذیل این سه کلمه می گنجد: ولایت، مسیر و شهادت. ما در حوزه مقاومت روایت های گوناگونی داریم و آنهایی که جا مانده اند افه مقاومت را می گیرند و آنهایی که در راه مانده اند خسران مقاومت را برای خودشان مرور می کنند و این بار را روی دوش مسیرمقاومت می گذارند و آنهایی که  بدون ولایت مداری در مسیر مقاومت قدم می زنند مثل افرادی هستند که نماز می خوانند اما یادشان رفته وضو بگیرند. وقتی صحبت از حاج قاسم می کنید ایشان تاجری بود که خیلی هوشمند بود و صداقت و اخلاص مال التجاره اش بود و همین ها کمک می کرد بتواند همه مشکلات را حل کند. وقتی مال التجاره ات صداقت باشد یعنی مردم را داری و وقتی اخلاص باشد یعنی خدا را داری و در نهایت دعای مردم در حق شما برای خدا سند است.

داودی ادامه داد: حاج قاسم برای اینکه مردم برایش دعا کنند خود را به در و دیوار نزد بلکه خودش را خالص کرد. اخلاصی که در پی صداقت می آید بیعتش بلاشک ایمانی است و آن وقت همه عالم برایش دعا می کنند که مرگش شهادت باشد‌. حاج قاسم نمونه خالصی از مکتبی بود و به مرحله ای رسید که هیچکداممان نمی توانیم آن را درک کنیم. این مال التجاره هیچ آفتی ندارد چونکه صداقت و اخلاص دارد و مزین به نام فاطمه زهرا (س) و متبرک به بین الحرمین و بین حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) است که ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم که بیایند نمی توانند به آن آفت بزنند. بنابراین حاج قاسم نمونه پرورش یافته عزاداری کننده برای مادر سادات در بین الحرمین بود.

تحلیلگر ارشد مسائل رسانه های معاند، ادامه داد: انقلابی که عاشورای ۴۲ از آن منبر شروع شد تمام نشدنی است. منشور منبر عاشورایی حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری و حاج قاسم همان زیارت عاشورا است. حاج قاسم نمونه و مصداق عملی زیارت عاشورا است. حاج قاسم نمونه بارز مشمول دعای قصه آخر زیارت عاشورا است و الا اجازه نمی دهند در این مسیر حرکت کنید. اگر می خواهیم شهادت و حاج قاسم شدن به این طبقات هم برگردد باید کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم.

**پوشش کامل اخبار هم زمان در سایت

یکی از اقدامات قابل توجه رادیو مقاومت، راه اندازی سایت این شبکه رادیویی هم زمان با افتتاح شبکه بود. در این اقدام، علاقه مندان می توانستند هم زمان به صورت زنده و یا آرشیوی برنامه ها و گفت و گوهای این شبکه رادیویی را گوش کنند.

همچین در این سایت در مدت یک ماه فعالیت، بیش از 400 خبر، 255 کلیپ و نماهنگ با موضوع مقاومت، 45 گالری تصاویر، معرفی 33 کتاب و انتشار مقاله، نزدیک به 200 خبر از سایر رسانه ها و بیش از 300 مطلب بازتاب از سایر رسانه ها تولید شد.

مطالب این سایت به عنوان مرجع و منبع خبرگزاری ها در طول مدت فعالیت رادیو مقاومت، مورد استفاده و استناد اخبار بسیاری نیز قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید


4 + هفت =