رمضانی: محبت الهی در ظاهر و باطن سلیمانی هویدا بود

0
1092

رمضانی: محبت الهی در ظاهر و باطن سلیمانی هویدا بود

آیت الله رضا رمضانی ، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ، امروز (یکشنبه)در کنفرانس بین المللی “مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی” گفت : درباره شهید سلیمانی نکات بسیار زیادی گفته شده و البته باید بیشتر در مورد ایشان مطالعه شود. برای اینکه ایشان با راه و روش خودش ایدئولوژی خلق کرد.این ایدئولوژی مبتنی بر یک نگاه هستی شناسانه و معرفت شناسی است.
از لحاظ اخلاقی پایبند به اصول اخلاقی و از لحاظ عملی هم در این ایدئولوژی توجه به بایدهایی می‌شود که باعث می‌شود انسان به مقصد و هدف خود برسد.

وی در ادامه ضمن تاکید به لزوم دست یابی نرم افزار و سخت افزار لازم در مسیر تمدن سازی اسلامی ،تاکید کرد : نرم‌افزارهای مربوط به تمدن نوین اسلامی عقلانیت, علم و تحولات علمی, عدالت و مقاومت هستند . از دیگر نرم افزارهایی است که باید در تمدن نوین اسلامی به دقت مورد توجه و بررسی قرار بگیرد اخلاق و معنویت است در واقع توجه به خصوصیات اخلاقی و معنوی راه‌گشاست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت افزود : چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرید این است که شهید سردار سلیمانی با وجود اینکه فرمانده ی سپاه بود، ولی فرماندهی او ،وی را
از مدیریت نفس و سلوک اخلاقی و سلوک الهی و عدم توجه به حق، غافل نکرده بود .
زمانی که شما نوع رفتار این فرمانده را می بینید، متوجه می شوید که او در حقیقت دست آموز راه و ایدئولوژی اهل بیت علیه السلام است.

ایت الله رمضانی ضمن اثرگذاری محبت الهی در نهان و ظاهر انسان‌ها به ویژه شهید سلیمانی، گفت : عشق و محبت الهی تمام وجود این شخصیت الهی را گرفته بود و از این جهت باید ما به آن توجه داشته باشیم. برای رسیدن به این حقیقت او ازیک نوع سبک الهی برخوردار بود؛
به این معنی که خیلی چیزی رااز خود دور کرد. او من وجودی خود را ترک کرد واز بدست آوردن چیزی غیر ازخدا دوری جست. لاجرم متوجه کاستی های وجودش شد. او فقط از منبع الهی تغذیه نمود.

️ایشان در آخر اضافه کرد:
درحقیقت شهید سلیمانی با ایمان و باور و ایثار و اخلاصی که از خود برجای گذاشت و همینطوربا اعمال صالحی که مخلصانه انجام داد، خداوند را محبوب خویش قرار داد.
او به معنای واقعی کلمه عاشق
بود. دل داده بود. محو در جمال و جلال خداوند بود و وجودش را به او هدیه داده بود؛ آنهم به زیبا ترین نوع هدیه
که در تعبیری در روایات آمده برترین مرگ مرگ شهدا است. او حقیقتا شهید به معنای واقعی آن است. سلیمانی مقام شهادت را درک کرد و فهمید و در آخر هم به آن مقام بزرگ دست یافت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید


هفت − 4 =