کنفرانس خبری کنفرانس مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی برگزار شد

0
897

کنفرانس خبری کنفرانس مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی برگزار شد

نشست خبری دومین کنفرانس بین المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی با حضور دکتر داود عامری ریس انجمن رهپویان فرهنگی ایرانیان برگزار شد.

داوود عامری ریس انجمن رهپویان فرهنگی ایرانیان در  این نشست  بر اهمیت و ضرورت شناخت، تبیین، ترویج و گسترش گزاره های اثرگذار از مکتب شهید سلیمانی در جهان معاصر به ویژه نقش ایشان در توسعه امنیت ،عدالت،صلح در منطقه و جهان  تاکید نموده و بر رسالت نخبگان در حوزه های مختلف علمی و دانشگاهی کشور، منطقه و جهان در تولید ادبیات مفهومی و گفتمان سازی از این مکتب در سطح بین الملل تاکید نمودند.

وی افزود علیرغم اذعان و پذیرش جهانی نسبت به اقدامات سازنده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابله با تروریسم، وحدت اسلامی، ساخت امنیت و صلح در منطقه و جهان هنوز گروهی از دشمنان و بدخواهان که منافع خود را در دشمنی ملت‌های مسلمان و تفرقه بین آنان می‌دانند بر آن هستند تا دستاوردهای جهانی و اقدامات شایسته این شهید بزرگوار در استقرار صلح و امنیت در منطقه را مخدوش و یا کمرنگ نشان دهند .

عامری در ادامه گفت آزادیخواهان جهان  وظیفه دارند به ابعاد عملکردی و ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی پرداخته و نقش ایشان را در سلسله تحولات بشردوستانه و تاثیرات حاصله را برای جهانیان و همچنین سازمانها، دستگاههای علمی فرهنگی، سیاسی و فعالان حوزه فرهنگ و رسانه ترسیم نمایند.

وی افزود در این کنفرانس بیش از چهل گفتار و دیدگاه نخبگان خارجی و داخلی در چهار پنل تخصصی روزهای ۲۶و۲۷  بهمن ماه برای علاقمندان و محققان گرامی بصورت مجازی در کانال های اعلام شده و  شبکه های مجازی پخش خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد این آغاز یک کار بزرگ توسط ائتلاف نخبگان برای تبیین مکتب قهرمان امت اسلامی است و دبیرخانه این کنفرانس در نظر دارد با ادامه فعالیت خود باهمکاری نزدیک و مستمر با مراکز علمی، دانشگاهی و نخبگی نسبت به  جمع آوری مقالات  علمی و انتشار آن به زبان های مختلف در پایگا ههای علمی  و فرهنگی  در سطح منطقه و حوزه بین الملل اقدام نماید.

عامری افزود  تبیین، ترویج و گسترش گزاره های اثر گذار مکتب شهید سلیمانی به صورت علمی و فرهنگی می تواند به شکل گیری عدالت امنیت و صلح جهانی مبتنی بر آموزه های بشردوستانه اسلام و تعامل با نخبگان در سطح بین الملل منجر شود.

وی از همه اندیشمندان و دستگاههای علمی ،فرهنگی و دانشگاهی که در انجام این مهم دبیر خانه کنفرانس را یاری کردند تشکر کردند و اعلام نمود این مسیر با هم افزایی ائتلاف نخبگان و دستگا ههای علمی و فرهنگی ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید


شش + 2 =