آمادگی ۵۰۰ تیم برای اجرای طرح «شهید سلیمانی»

0
1458

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مرادعلی فولادوند عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نقش مهم بسیج جامعه پزشکی در مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی از اسفند سال قبل در عرصه مقابله به بیماری کرونا در عرصه‌های گوناگون خدمات رسانی کرده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر از اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۵۰۰ تیم برای قطع زنجیره ویروس کرونا در استان بوشهر تشکیل شده است.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۷۰ تیم مراقبتی، ۱۴۶ تیم حمایتی و ۱۸۴ تیم نظارتی در شهرستان‌ها تشکیل و عملیات اجرایی طرح شهید سلیمانی آغاز شده است.

فولادوند، طول مدت اجرای این طرح را در مرحله نخست چهار ماه دانست و افزود: هدف اختصاصی اجرای طرح شهید سلیمانی قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌ بهداشتی، رهگیری و رصد فعال حداقل به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه است.

وی کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه را از دیگر اهداف طرح شهید سلیمانی دانست و خاطر نشان کرد: پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر به میزان ۵۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی وارد مرحله اجرائی شده است گفت: در هر شهرستان کمیته‌های چهار گانه حمایت و قرنطینه، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت تشکیل شده است.

وی از بلوک‌بندی محلات برای اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرها و روستاها خبر داد و تصریح کرد: پس از بلوک بندی برای هر بلوک یا محله شهری و روستایی تیم‌های عملیاتی سه گانه شامل مراقبت و قرنطینه، نظارتی و حمایتی تشکیل شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر افزود: محل استقرار تیم حمایتی پایگاه بسیج محله و محل استقرار تیم‌های مراقبتی و نظارتی مرکز جامع سلامت یا پایگاه سلامت محله می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید


+ 6 = هفت