ابعاد شخصیت «فوق‌العاده» حاج قاسم به روایت رهبران مقاومت؛ جنایت تروریستی آمریکا در راستای خدمت به داعش بود

0
712

ابعاد شخصیت «فوق‌العاده» حاج قاسم به روایت رهبران مقاومت؛ جنایت تروریستی آمریکا در راستای خدمت به داعش بود

شخصیت‌های محور مقاومت از لبنان تا فلسطین و عراق و یمن در سمیناری بر نقش بی‌بدیل سردار شهید قاسم سلیمانی در عرصه‌های مختلف نبرد با استکبار و تروریسم تاکید کردند.

 به نقل از پایگاه خبری العهد، انجمن فرهنگ، هنر و رسانه ها «اسفار» در لبنان در اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» سمیناری برگزار کرد که در آن جمعی از شخصیتهای لبنان، فلسطین، عراق و یمن سخنرانی کردند.

 

در این مراسم حاج «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی سخنانی اظهار داشت که صحبت درباره سردار قاسم سلیمانی، شهید محور مقاومت صحبت از یک مرد استثنایی و فوق العاده است. اخلاص یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های شهید سلیمانی بود ،ایشان فردی شجاع و باهوش بود که چنین صفاتی کمتر در یک فرمانده نظامی که در میدان حضور دارد دیده می شود.

نماینده حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که سردار سپهبد سلیمانی در بیش از یک جبهه می جنگید، اما در عین حال یک مبلغ بود که دستاوردهای زیادی را رقم زد.

جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی در راستای خدمت به داعش بود

شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای عراق نیز در این مراسم تاکید کرد که جنایت ترور فرماندهان مقاومت یک توطئه بزرگ به سرکردگی دولت آمریکا بود که همه کشورهایی را که هژمونی ایالات متحده را رد می‌کنند هدف قرار می دهد تا این کشورها را خسته کرده و مسیر زندگی آنها را مختل کند.

وی تصریح کرد که اهداف این جنایت به وضوح در توافقنامه های عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و خدمت به گروه‌های تروریستی و پروژه داعش آشکار شده و همه نیروهای ملی باید این جنایت آمریکا را محکوم کرده و خواستار مجازات قاتلان شوند.

این مقام عراقی همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای ملی باید همه تلاش خود را برای اجرای مصوبه پارلمان عراق و خواست ملت کشور در اخراج آمریکایی‌ها و پایان دادن به حضور نظامی این کشور در خاک عراق که بیانگر تروریسم دولتی و نقض آشکار حاکمیت ملی عراق است به کار بگیرند.

«احمد اسدی» سخنگوی ائتلاف فتح عراق نیز تاکید کرد که این دو شهید بزرگوار اساس مقاومت در برابر اشغالگری و اشغالگران را آغاز کرده و شهید سلیمانی و شهید المهندس از همان ابتدا در سال 2003 مقابل اشغالگری آمریکا در عراق ایستادند.

وی افزود، شهید سلیمانی یک متفکر بزرگ و یک تحلیلگر سیاسی عالی‌رتبه بود و قلبی رئوف داشت و شهید المهندس نیز از همان دوره جوانی در برابر ظلم و نظام دیکتاتوری ایستادگی می کرد. این دو شهید بزرگوار پیروزی در برابر داعش را رقم زدند و شهید سلیمانی از همان روزهای نخستین مبارزه با تروریسم و تشکیل حشد شعبی در همه زمینه ها در کنار عراقی ها حضور داشت و حضور او در روزهای ابتدایی مبارزه با تروریسم و در همان ساعات اولیه محاصره عراق بسیار نمایان بود.

آرمان فلسطین اولویت اصلی سردار سلیمانی بود

«اسامه حمدان» مسئول روابط بین الملل در جنبش حماس فلسطین با تأکید بر نقش برجسته سردار سپهبد سلیمانی در حمایت از فلسطینی ها تاکید کرد که آرمان فلسطین جایگاه خاصی برای شهید سلیمانی داشت. ایشان بیش از دو دهه عمر خود را صرف حمایت از مقاومت و ایستادن کنار آن کرد. شهید سلیمانی مقاومت را به خوبی می‌شناخت و فرزندان مقاومت نیز او را می‌شناختند.

وی افزود، همه، تلاش ها و فداکاری های سردار سلیمانی را به خوبی می‌دانند. ایشان در میدان نبرد همه جزئیات را در نظر می گرفت و به نتیجه بخش بودن عملیات ها بسیار اهمیت می داد؛ همانطور که در سال 2008 و 2009 زمانی که رزمندگان مقاومت در غزه با کمبود سلاح مواجه شدند سردار سلیمانی در کمترین زمان این سلاح ها را به آنها رساند

حمدان خاطرنشان کرد که مسئله فلسطین اولویت اصلی شهیدسلیمانی بود و هنگامی که مقاومت در سال 2014 پنجاه و یک روز برابر دشمن صهیونیستی ایستادگی کرد حاج قاسم سلیمانی یکی از افرادی بود که بیشتر از همه از پیروزی مقاومت خوشحال شد.

«طلال ناجی» معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین نیز در این سمینار به نوبه خود اظهار داشت که شهید قاسم سلیمانی همواره دست بالا را در حمایت از مقاومت در غزه و توسعه قدرت موشکی آن داشت. شهید سلیمانی فرمانده محور مقاومت بود و از همه طرف ها در این محور از لبنان تا فلسطین و سوریه و عراق حمایت می کرد و بیش از دو دهه است که دشمن صهیونیستی و آمریکایی را به شدت آزار می دهد.

وی افزود، فلسطین در قلب و روح شهید سلیمانی جایگاه ویژه‌ای داشت و توسعه و حمایت از ملت فلسطین و همه گروه‌های مقاومت فلسطین از اولویت‌های اصلی ایشان بود و در حمایت از مقاومت در غزه و کرانه باختری و اردوگاه های آوارگان همه تلاش خود را به کار می برد و به لطف ایشان توانایی های دفاعی و موشکی مقاومت در نوار غزه به پیشرفت قابل توجهی رسید.

وی خاطرنشان کرد که شهید سلیمانی شخصاً همه نبرد های مقاومت فلسطین با دشمن صهیونیستی در نوار غزه از سال 2008 و 2009 و 2012 و 2014 را دنبال می کرد.

شکست داعش ثمره تلاش‌های شهید سلیمانی بود

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن بر نقش سردار ایرانی در حمایت از یمنی ها تاکید و اعلام کرد که شهید سلیمانی یمنی‌ها را در مقابل تجاوزات تنها نگذاشت. شهید سلیمانی در ایران متولد شده و توسط اسلام برای آزادی فلسطین پرورش یافته بود.

سخنگوی جنبش انصارالله افزود، شهیدان سلیمانی و المهندس با شهادت خود ثابت کردند که آمریکا دولتی مستکبر، قاتل و خونریز بوده و به هیچ یک از احکام قانونی و اخلاقیات پایبند نیست و جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی به عنوان قهرمان محور مقاومت و همراه ایشان ابومهدی المهندس، آنچه که این دو شهید بزرگوار در مقابله با پروژه تجزیه امت اسلامی و توطئه های آمریکا انجام داده بودند را آشکار کرد.

عبدالسلام در ادامه گفت، شکست گروه تروریستی- تکفیری داعش آمریکایی در سوریه و عراق نتیجه تلاش های شهید سلیمانی است و شاهد بودیم که در بیش از 50 پایتخت عربی و اسلامی پرچم های مقاومت و تصاویر فرماندهان شهید برافراشته شده است.

وی در پایان تاکید کرد که ملت یمن با همه وجود از موضع شهید سلیمانی، ملت ایران ، رهبری آن و همه کسانی که از یمنی‌ها در برابر تجاوزات دشمن سعودی و محاصره ظالمانه حمایت کردند قدردانی می کنند.

در پایان «شیخ فضل مخدر»، رئیس انجمن ادبیات مقاومت از یک جایزه ادبی تحت عنوان «جایزه بین المللی ادبیات مقاومت سلیمانی» در یادبود سردار شهید ایران رونمایی کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید


− پنج = 4