وبینار «ویژگی‌های ایمانی و جهادی شخصیت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس» برگزار شد

0
981

وبینار «ویژگی‌های ایمانی و جهادی شخصیت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس» برگزار شد

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،به مناسبت نخستین سالگرد شهادت  سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس، «جمعیت معارف» با هدف پاسداشت از جانفشانی ها و جهاد آنها در میادین نبرد، نشستی وبیناری با عنوان «ویژگی های ایمانی و جهادی شخصیت دو شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس» و با حضور معاونت فرهنگی حزب الله حجت الاسلام و المسلمین اکرم برکات، دکتر عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان و محمد مُحیی، سخنگوی رسمی کتائب حزب الله عراق، برگزار نمود.

عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان در این نشست وبیناری با اشاره به این که دین اسلام، دین محبت و رحمت، دین علم، معرفت و رستگاری است گفت: ایمان یک ملکه درونی است که رابطه میان بنده و خالقش را تقویت می کند، و در مقابل، با پیروان دیگر ادیان و مذاهب، دین گذشت است.

وی افزود: حال اگر بخواهیم شخصیت سردار سلیمانی را معرفی کنیم، باید او را از خلال سخنرانی ها، توصیه ها و یادداشت هایش و از همان پنجره ای بنگریم که خود تلاش می کند از آن زاویه بنگرد، بنگریم. او خود را شاگرد کوچکی  از مکتب اهل بیت و ولایت می دانست و در همین مکتب نیز رشد کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه گفت: هدف ما از موفقیت های نظامی، دفاع از امنیت مردم و صلح و آرامش بوده است و همین گونه است شخصیت سردار سلیمانی که حضورش او در حقیقت برای محافظت از بشریت و اخلاق بوده است. همو بود که در برابر قدرت های مستکبر ایستاد و همزمان در برابر مصیبت های مردم در کنار آنها می گریست و به کمک آنها می رفت.

خامه‌یار در پایان گفت: سردار سلیمانی پیش از آن متوسل به سلاح شود به گفتگو و مذاکره می پرداخت و مبتکر دیپلماسی سیاسی بود. این صفات اخلاقی و انسانی وی بود که ستمگران و تکفیری ها را بر آن داشت تا ایشان را مورد هدف خود قرار دهند. زیرا در طول تاریخ، همیشه خیر در برابر شر قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید


× شش = 6